Handelsbetingelser

1. Baggrund

1.1          Disse handelsbetingelser beskriver sammen med vores Privatlivspolitik de vilkår og betingelser, der gælder for køb af varer online på: www.squeasy.dk (herefter ”Hjemmesiden”), der ejes og drives af:

Kyote ApS (herefter ”Kyote”, ”vi”, ”vores”), CVR nr. 38282905, H.C. Lumbyes Gade 2, 2100 København Ø.

1.2          Handelsbetingelserne finder anvendelse på køb af varer på Hjemmesiden.

2. Aftaleindgåelse

2.1          Du skal ved hvert køb på Hjemmesiden acceptere vores handelsbetingelser, og du opfordres til at læse handelsbetingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som handelsbetingelserne giver.

2.2          Aftaler om køb med os indgås på dansk via Hjemmesiden. Du skal udfylde de informationer, som er krævet for, at vi kan levere din vare for dig.

2.3          Inden du kan gennemføre et køb på Hjemmesiden, skal du indtaste navn, e-mailadresse, adresse og telefonnummer. Dette bruger vi til at kommunikere med dig vedrørende det køb, du foretager.

2.4          Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”fortryd”. Herefter går din ordre videre til os og kan ikke længere ændres.

2.5          Du har først indgået en aftale med os, når du modtager vores ordrebekræftelse via e-mail.

3. Betaling

3.1          Du kan på Hjemmesiden betale online ved brug af: MobilePay, VISA, Mastercard og JCB. Der er et kortgebyr (3,75%) ved brug af JCB.

 3.1.1      Der opkræves ingen kortgebyrer og der trækkes aldrig et større beløb end det, du har godkendt i forbindelse med købet. Betaling er underlagt kortudsteders betingelser for anvendelse.  

3.1.2      Alle angivne priser på Hjemmesiden oplyses i danske kroner og er inklusive moms.

3.1.3      Ved bestilling af varer, sendes du videre til en sikker side med SSL-certifikat, hvor du trygt kan udfylde dine kortoplysninger og gennemføre betalingen. Enhver overførsel og lagring i betalingssystemet af dine kortdata, sker i krypteret form.

3.1.4      Vi bruger en anerkendt og godkendt betalingsleverandør (DIBS), så du har den størst mulige sikkerhed for korrekt betaling, og vi trækker ikke penge på dit betalingskort, førend vi sender din vare. Der vil ikke blive trukket et højere beløb end du har godkendt i forbindelse med afgivelsen af din ordre.

3.2          Som erhverskunde kan du også betale ved faktura, betalingsbetingelser 8 dage netto.

4. Levering

4.1          Forsendelser til Danmark og udlandet sendes på billigste måde med DAO365, GLS eller Postnord. Til øvrige EU lande sender vi med GLS eller Postnord.  Ordrer udenfor EU sendes efter nærmere aftale. (DAO365, GLS og Postnord herefter ”Transportøren”).  

4.2          Din(e) vare(r) leveres med de fragtpriser, som udtrykkeligt fremgår på Hjemmesiden under ”Checkout”.

4.3          Vi behandler og afsender typisk ordrer to gange om ugen og levering vil normalt finde sted inden for 1 – 9 hverdage, alt afhængigt af, hvilket land din(e) vare(r) skal leveres til. 

4.3.1      Du modtager en mail fra os, når din vare er klar til afsendelse og du modtager en e-mail fra Transportøren med et Track & Trace-nummer, så du kan følge din pakke så snart, den er registreret hos Transportøren.   

4.3.1.1   Modtager du ikke din vare fra Transportøren, kan disse kontaktes:

GLS direkte på telefon +45 76 33 11 11 eller på e-mail kundeservice@gls-denmark.com. Dao365  email til: kundeservice@daoas.dk; Postnord på telefon+45 70 70 70 30 eller email: skrivpost@postnord.com. Såfremt Transportøren ikke  kan hjælpe, bedes du kontakte os.  

4.4          Leveringstiden er med forbehold for eksterne forhold, der ligger uden for vores kontrol. Du vil blive kontaktet pr. e-mail eller telefon, hvis dette bliver aktuelt, men berettiger dig ikke til kompensation herfor.

5. Risikoovergang

5.1          Vi påtager os alene risikoen for korrekt og forsvarlig transport, indtil du har kvitteret for modtagelse og fået varen i din besiddelse. Herefter henstår varerne for din regning og risiko.

5.1.1      Hvis du har oplyst, at din(e) vare(r) må leveres på din adresse uden modtagerkvittering (f.eks. i carport eller lign.), anses levering for sket, når varen er afleveret på din adresse.

5.2          Hvis varen sendes retur, påtager vi os igen risikoen for varerne ved overdragelse til transportøren. Gem kvitteringen for overdragelsen til transportøren.

6. Købers ansvar

6.1          Køber du som erhvervskunde, skal du undersøge varerne ved levering. Såfremt du finder fejl og/eller mangler ved det købte, skal du reklamere til os uden ugrundet ophold.

6.2          Køber du som privatkunde, skal du meddele os om eventuelle fejl og mangler ved varerne inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlene/manglerne.

6.3          Du har 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved varen, som viser sig op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Det er dog en forudsætning, at disse mangler, ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af varen eller anden skadelig adfærd.

6.3.1      Hvis du ønsker at reklamere over en vare, skal du sende reklamationen skriftligt per e-mail til info@squeasy.dk. Du bedes oplyse ordrenummer og beskrive, hvorfor varen returneres.

6.3.1.1   I tilfælde af mangler ved varen, finder købelovens mangelsbeføjelser i øvrigt anvendelse. Det betyder at du afhængig af den konkrete situation kan få varen repareret, ombyttet eller få et afslag i prisen.

6.4          Du får refunderet dine fragtomkostninger i forbindelse med tilbagelevering af varen, såfremt reklamationen er berettiget.

6.4.1      Hvis varen ikke lider af en fejl eller en mangel, dækker vi ikke dine fragtomkostninger, ligesom vi ikke reparerer, ombytter eller giver afslag i prisen. 

6.5          Vi modtager ikke pakker uden omdeling, eller pakker sendt pr. efterkrav.

7. Fortrydelsesret

7.1          Fortrydelsesret for Erhvervskunder:

7.1.1      Erhvervskunder har ingen fortrydelsesret, medmindre andet er skriftligt aftalt med os.

7.2          Fortrydelsesret for Privatkunder:

7.2.1      Privatkunder har i forbindelse med køb på vores Hjemmeside 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

7.2.2      For at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du skal inden for 14 dage fra modtagelse af varen, give os meddelelse om fortrydelsen. Fortrydelsen skal meddeles skriftligt per e-mail til info@squeasy.dk. I e-mailen skal du oplyse ordrenummeret, og det skal klart og tydeligt fremgå, at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten.

7.2.3      Du kan ikke fortryde købet – uden at have givet tydelig meddelelse om fortrydelsen – ved blot, at nægte modtagelse af varen.

7.2.4      Gør du korrekt brug af din fortrydelsesret, vil dine betalinger blive tilbageført til det sted, du overførte pengene fra. Bemærk, at dine omkostninger til returfragt, ikke refunderes. Beløbet for varen vil blive tilbagebetalt hurtigst muligt og senest 14 dage efter vi modtog meddelelsen om fortrydelse. Vi kan dog vælge at tilbageholde tilbagebetalingen til varen er modtaget retur, hvis du ikke har sendt os dokumentation for, at varen er returneret.

7.2.4.1   Du skal selv betale for returnering og vi anbefaler at du gemmer din kvittering for forsendelse. Varen skal være forsvarligt emballeret, og du bærer selv risikoen, indtil vi modtager varen. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt per efterkrav.

7.3          Du må gerne pakke din vare ud og undersøge den, for at kunne vurdere dens egenskaber, på samme måde som hvis den var købt i en fysisk butik. Hvis du bruger varen på en anden måde, eller hvis varen er skadet eller brugt, så vi ikke kan sælge den igen til samme pris, vil vi fratrække værditabet i det beløb, som refunderes til dig. Er varen uden værdi, vil du ikke modtage nogen del af købesummen retur.

7.4          Varen skal sendes retur til:

Kyote Aps

H.C. Lumbyes Gade 2

2100 København Ø

8. Afvisning af køb

8.1          Vi forbeholder os retten til at afvise at handle med dig, hvis vi af væsentlige grunde ikke ønsker at sælge til dig.

9. Spørgsmål og klager

9.1          Såfremt du har spørgsmål eller klager, er vi meget interesserede i at høre om det. Du er derfor meget velkommen til at kontakte os ved skriftlig henvendelse per e-mail på info@squeasy.dk.

9.2          Som privatkunde har du også mulighed for at klage online til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen via dette link: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx.

9.3          Hvis du ikke bor i Danmark, kan du også klage via EU-Kommissionens online klageportal via dette link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.

9.4          Eventuelle tvister afgøres efter dansk ret.

10. Forbehold

10.1        Vi tager forbehold for tastefejl, prisfejl, foto- og illustrationsfejl, moms-, valuta- og afgiftsændringer, prisstigninger, force majeure, udsolgte/udgåede varer samt leveringssvigt fra vores leverandører. I sådanne tilfælde, vil du straks blive underrettet.   

10.2        Vi gør opmærksom på at det kan være vanskeligt at gengive farverne optimalt på Hjemmesiden. Det kan derfor forekomme at farven på den vare du modtager ikke er 100% identisk med den viste farve på Hjemmesiden.

10.3        Vi er ikke ansvarlige for eventuelle følgeskader eller for skade på dig, dine nærmeste, dit gods, løsøre, tredjemand eller tredjemands gods eller løsøre. 

10.4        Vi forbeholder os retten til at ændre og opdatere handelsbetingelserne, der gælder for Hjemmesiden. Det anbefales derfor at du løbende holder dig orienteret om ændringer.

 Denne version er senest revideret den 15. oktober 2020